Joulu 2010 jää meille kaikille varmasti ikuisesti mieleen komeana pakkasjouluna, lukemat lähentelivät -30 astetta Muuramessa, puut olivat kauniisti huurteessa. Meidän kaikkien niin rakas kultsumme, kultaisista kultaisin Leevi nukkui eilen 25.12.2010 pois kotona Riihiniemessä. Me kaikki olimme kotona hyvästelemässä.
Leevi odotti urheasti, että ollaan koko porukka vielä kerran koossa. Nousi vastaanottamaan Hakolan perhettä ja vielä viimeisinä tunteinaan heilutti Hannan miehelle Kimmolle häntää tuttavuuden merkiksi.
Kyllä me häntä kaipaamme, aina.
Kiitos, Leevi, maailman paras ystävä, kaikesta.
Tälläisenä minun Leevini juoksee, onnellisena kesän lämmössä. Kova uimari on kuvattu kesällä 2006 mökillä Pyhäniemessä. Helmikuussa Leevi olisi täyttänyt 12.
Esko, Riitta, Paula, Hanna, Kimmo ja Nelli-koira.
Hyvää Uutta Vuotta Paulalle ja Nellille
VastaaPoistaNyt Nelli ottaa koirantehtävät ja jatkaa siitä, mihin Leevi jäi. Nellillä on omat tapansa ja näin me saamme tutustua uuteen koiraan ja uusiin koirankujeisiin.
Tuntuu siltä, että Nellikin niitä osaa. Musiikkilajit ovat vielä outoja, mutta kyllä nekin varmaan tutuiksi tulevat. Törsätä <nelli osaa kotitarpeiksi.
Siinä sitä on haastetta ja iloa kerrakseen. Niistä kaikista muistot sitten aikanaan koostuvat. Kun aika koittaa, jäävä paremmat päällimmäisiksi. Kaikessa elävässä on molemmat puolet, ja kun niitä vastapooleja hioo, siitä syntyy elämäntehtävä.
Näin me kasvamme, mekin kun olemme luontokappaleita.
äiti
Hyvää Uutta Vuotta, kaikille!
VastaaPoistaNiin se on Nellin tehtävä jatkaa perheen ainoana koirana. On siinä haastetta minulle, kun en maailman paras kasvattaja ole,
mutta on se pennun kanssa useimmiten kivaakin.
Nelli kasvaa koko ajan, samalla oppii ja toisaalta keksii uusia metkuja. Valjaiden läpi luikertaminen on uusinta. Eikä yhtään kiva, vaarallistakin. Olen käyttänyt 'kissavaljaita', että ei ihan menisi mahdottomaksi, toistaiseksi.
Tajusin tänään, kun kävin ostamassa lahjakortilla Nellille uuden hihnan ja lelun jne., että täytän 38 keväällä. Tuntui suoraan sanoen pahalta. Minulta meni lähes koko 30-set pelkkään työn etsimiseen, eikä onnistanut.
Seuraava vuosikymmenen täytyy käyttää ihan muuhun.
T. Paula
NO!
VastaaPoistaJos mummon ikään elät, niin elämä on hyvässä alussa. Äidillä oli tapana kuolla, jos joku lapsi sanoi jotain vähänkin ajattelematonta. Kuitenkin elämä oli melko pitkä.
Koskaan ei voi tietää, mikä elämänkäsikirjoitus kenelläkin on. Äiti oli sitä mieltä, että ensimmäiset 30 vuotta olivat kauheita, seuraavat 30 siedettäviä ja viimeiset suorastaan nautittavia.
Maailma muuttuu ja asiat sen mukana. Toivoa sopii, että jokaiselle löytyy myös palkitsevia asioita.
Kerroin töissä, että en ollut ollenkaan valmis silloin, kun Leevi otettiin meille: toisin on ollut lasten kanssa: Kuitenkin Leevi opetti paljon uutta ja Leevi sai elää hyvän elämän. Uskon, ettei Leevi ollut heitteillä.
Kuitenkin se näkymä siellä hoitokodissa oli liian haastava. Sama näkymä oli välillä meilläkin: paljon rapaa ja karvaa joka paikassa ja pakko mennä ulos aina, kun tarve tuli. Se kaikki oli kuitenkin tervettä ja osa elämää; ei Ibsenin nukkekotia.
Kaikki elävä on elämää. Siinä me mukana olemme.
äiti